SBLM1053 Bahasa Pengurusan Kumpulan C14

Kwan Wee Soon 126554
Chen Ming Chuen 126683
Loo Zhi Yang 126687
Chew Beng Lang 126762
Siti Zaleha Bt Rahim 128423
Norhelmiza Shamimi Bt Md Radzi 128424
Norasykeen Bt Mohd Baharom 128426
Kang Min Siew 196979
Ng Fang Tai 197536
Hema Subramaniam 199848

Saturday, August 14, 2010

Cara Bermain Kabaddi

Kabaddi haruslah dimain oleh dua pasukan dan tujuh orang dalam setiap pasukan. Kabaddi dimain secara pusingan bergiliran. Semasa giliran pasukan, seorang penyerang dihantar ke kawasan pihak lawan dan terus menggumamkan “kabaddi” selama di kawasan pihak lawan. Penyerang perlu “menyentuh” lawan tanpa sama sekali tertangkap. Manakala pihak lawan perlu membuat satu “rantai” dengan memegang tangan antara ahli-ahli semasa bertentangan dengan pihak penyerang. Sekiranya “rantai” tersebut putus, seorang ahlinya dikehendaki singkir keluar. Pihak lawan yang tersentuh turut disingkir keluar. Manakala si penyerang ditangkap dan dijatuhkan sampai kehabisan nafas, bererti si penyerang tersebut keluar.
-Kwan Wee Soon 126554-

9 comments:

  1. Terima kasih, pertama sekali saya tahu tentang permainan Kabaddi. Sebab itulah pentingnya untuk sekolah memasuki topik permainan tradisinal dalam kokurikulum.

    ReplyDelete
  2. Walaupun saya tidak pernah menyertai permainan tersebut tetapi saya berharap permainan tersebut dapat terus dikekalkan pada masa depan.

    ReplyDelete
  3. rupa-rupanya ada permainan tradisional ini~~

    ReplyDelete
  4. wah.. tak pernah tahu ada permainan macam ini, harap dapat dikekalkan! terima kasih

    ReplyDelete
  5. macam best jerk permainan ni...

    ReplyDelete
  6. permainan tradisional masuk sukan asia....good job

    ReplyDelete
  7. Doakan saya saya orang melayu yang join nie di sentiasa diberi kemenangan

    ReplyDelete
  8. Doakan saya saya orang melayu yang join nie di sentiasa diberi kemenangan

    ReplyDelete