SBLM1053 Bahasa Pengurusan Kumpulan C14

Kwan Wee Soon 126554
Chen Ming Chuen 126683
Loo Zhi Yang 126687
Chew Beng Lang 126762
Siti Zaleha Bt Rahim 128423
Norhelmiza Shamimi Bt Md Radzi 128424
Norasykeen Bt Mohd Baharom 128426
Kang Min Siew 196979
Ng Fang Tai 197536
Hema Subramaniam 199848

Sunday, August 15, 2010

Permainan Tradisional Di Malaysia

Pembangunan permainan tradisional harus dipentingkan, masyarakat patut rasa bangga dengan permainan tradisi mereka sendiri tidak kira melayu atau pun india. Pihak kerajaan juga boleh memperkenakan pelbagai pertandingan atau pameran untuk permainan tradisional. Selain itu, pelbagai permainan harus dimasukkan dalam persukanan di antara Negeri Malaysia supaya masyarakat berpakat melatih bersungguh-sungguh untuk masa depan demi pencapaianya dalam sukan. Pihak sekolah rendah dan menengah juga boleh menjadikan permainan tradisional sebagai kokurikulum untuk generasi yang akan datang.

-Chew Beng Lang 126762-

7 comments:

  1. Saya amat bersetuju dengan pandangan anda. Permainan tradisional semakin lama semakin dilupa khususnya dalam kalangan kanak-kanak yang tinggal di kawasan bandar. Saya berasa langkah yang terbaik untuk menanam balik budaya ini adalah dari kerjasama pihak sekolah. Haraplah budaya ini dapat diteruskan kepada generasi yang akan datang.

    ReplyDelete
  2. 100% setuju kepada Chew, kokurikulum di sekolah haruslah meliputi lebih banyak activiti yang berkaitan dengan permainan tradisional Malaysia. Belajar melalui buku adalah tidak mencukupi untuk pembelajaran murid dan pelajar di sekolah.

    ReplyDelete
  3. Saya memang setuju dengan pendapat Chew dan MatchK. Pada pandangan saya, bukan pihak sekolah dan kerajaan sahaja yang bertanggungjawab untuk memperkembangan budaya traditional. Ibu bapa juga memainkan peranan penting dalam menanam budaya traditional kepada kanak-kanak mereka.

    ReplyDelete
  4. banyak informasi yang kami dapat dari pembacaan di blog ini, pada pandangan saya, bukan pihak sekolah dan kerajaan sahaja yang bertanggungjawab untuk memperkembangan budaya traditional...di harap, ruangan blog ini akan sentiasa diperbaharui dan berkekalan....:)

    ReplyDelete
  5. selepas kami membaca blog anda, barulah kami tahu betapa pentingnya permainan tradisional bagi jenerasi kini kerana permainan tradisional merupakan salah satu lambang rakyat Malaysia.

    ReplyDelete
  6. btol komen2 diatas..mmg penting permainan tradisional..jadi,kita tidak boleh melupakannya begitu sahaja..ini adalah warisan nenek moyang kita..

    ReplyDelete
  7. T. Falcon Titanium - T. Falcon's Tale - Titsanium Art
    T. titanium phone case Falcon's croc titanium flat iron Tale is the game that was designed by T. Falcon in titanium iphone case 1994 for the Sega Genesis. titanium 3d printing T. citizen eco drive titanium watch Falcon was originally released for the Sega Genesis,

    ReplyDelete